Ciekawe wyścigi na zakończenie sezonu
Po wielomiesięcznej rywalizacji, kierowcy startujący w
Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski,
zakończyli sezon na Torze "Poznań". W dniach 28-30
września na poznańskim obiekcie odbyła się 9. i 10.
runda WSMP, 10. i 11. runda Mistrzostw Polski 318 IS Cup
PL, 7. i 8. runda Mistrzostw Polski Super S Cup, oraz 5.
runda Mistrzostw Polski Hour Race.
Podczas weekendowych zawodów, 9. i 10 rundę ADAC HAIGO
Historic Cup rozegrali również niemieccy kierowcy. Po
raz trzeci na Torze „Poznań” pojawiły się także
elektryczne pojazdy fundacji Greenpower Polska.
Jako pierwsi tegoroczną rywalizację zakończyli zawodnicy
w klasie 318 IS Cup PL, czyli jeżdżący BMW. Jak zwykle
walka na torze toczyła się do ostatnich metrów. Nie
brakowało spięć, obtarć i kończenia wyścigów przed
czasem. W pierwszym z nich zwycięzcą okazał się Wojciech
Smorawiński (A. Wielkopolski), choć na metę przyjechał
na drugiej pozycji za Pawłem Malczakiem (A. Polski). Ten
jednak został przesunięty na dalszą pozycję, ze względu
na stwierdzone nieprawidłowości w jego aucie. Za
Smorawińskim zostali sklasyfikowani Bartosz Palusko oraz
Szymon Rajczak (obaj A. Wielkopolski). Takie rezultaty
sprawiły, że w drugim wyścigu prowadzący w klasyfikacji
generalnej Palusko dojechał do mety na piątym miejscu i
mógł się cieszyć z tytułu mistrzowskiego w tym sezonie.
Wyścig z kolei wygrał Marcin Lempert, przed Igorem
Kamińskim i Michałem Całkiem.
Ciekawa sytuacja nastąpiła w klasie mistrzowskiej D4
3500. Podczas dwóch poznańskich wyścigów, zwycięstwami
podzielili się Gosia Rdest (A. Rzemieślnik) i Przemysław
Milewski (A. Wielkopolski). Po zsumowaniu dokonań tego
sezonu okazało się, że oboje zgromadzili po 510 punktów.
Takich wątpliwości nie było w klasie D4 +3500. Tutaj
triumfatorem okazał się Jędrzej Szcześniak (A.
Królewski), który zgromadził 500 pkt., drugi Mariusz
Miękoś (A. Wielkopolski) – 453, a trzeci Radosław
Kordecki (A. Wielkopolski) – 260. Dwa ostatnie wyścigi
wygrał w Poznaniu Miękoś, a Szcześniak dwukrotnie
finiszował na drugiej pozycji.
W klasie 2 Picanto dwoma zwycięstwami na Torze "Poznań",
swój triumf potwierdził Szymon Jabłoński (A. Polski). W
klasie 9 dwa razy najlepszy był Łukasz Janiak (A.
Wielkopolski), ale to wystarczyło do drugiej lokaty w
całym sezonie. Triumfatorem został bowiem Krzysztof
Mencel (A. Wielkopolski), który podczas wcześniejszych
rund wypracował sobie punktową przewagę.
W klasie 2 podczas ostatniej rundy nie pojawiła się już
na torze Anna Maria Gańczarek-Rał (A. Wielkopolski),
mająca zdecydowaną przewagę punktową nad rywalami w
całym sezonie. A oba wyścigi wygrał Mariusz Szkudlarek
(A. Wielkopolski). Z kolei w klasie 3 swoją dominację
potwierdził Bartłomiej Madziara (A. Wielkopolski), który
wygrał dwukrotnie, a w całym sezonie zwyciężył w
dziewięciu spośród dziecięciu wyścigów.
W klasie 4 triumfatorem został Damian Litiwinowicz (A.
Wielkopolski), który swoją solidną postawą już wcześniej
wypracował punktową przewagę nad rywalami. W ostatniej
rundzie dwa razy najszybszy był Bartłomiej Mirecki (A.
Wielkopolski).
W klasie 5 pozycję lidera potwierdził dwa razy
Przemysław Wójcicki (A. Toruński), którego naciskała
Daria Dziwisz (A. Wielkopolski). Wójcicki został
mistrzem w tej klasie. Podobnie jak w klasie 6 Łukasz
Rawecki (A. Wielkopolski).
W Pucharze Malucha czyli klasie 8-1 o końcowe zwycięstwo
walczyli Michał Szlachta (A. Śląski) i Mirosław Janduła
(A. Rzemieślnik). Po wygranej w pierwszym wyścigu
Szlachta zapewnił sobie tytuł. Z kolei w klasie 8-2
pierwszy poznański wyścig wygrał Bartosz Idźkowski (A.
Wielkopolski), a w następnym już nie wystartował, bo
miał zapewniony tytuł mistrzowski.
Interesującą walkę w debiutującej w tym sezonie klasie
Super S Cup, stoczyli zawodnicy Automobilklubu
Wielkopolski (startowali w autach mini cooper). Dwa
ostatnie wyścigi wygrał Jacek Łukaszyk i tym samym
zapewnił sobie tytuł Mistrza Polski. Drugi z wyścigów
był jednocześnie memoriałem Jana Leśniaka, a najlepszym
kierowcom gratulowała żona nieżyjącego działacza
Automobilklubu Wielkopolski – pani Krystyna.
Za Łukaszykiem uplasowali się Bartosz Alejski oraz Paweł
Lepert. Organizatorzy tej klasy zapewniają, że w
następnym sezonie do rywalizacji stanie większa liczba
zawodników.
W rywalizacji Hour Race startowali kierowcy pięciu klas,
a ostatecznymi zwycięzcami zostali: Jakub Szablewski (A.
Leszczyński) – D4 1600, Bartłomiej Madziara (A.
Wielkopolski) – D4 2000, Krzysztof Zagórski (A.
Wielkopolski) – D4 3500, Bartosz Palusko (A.
Wielkopolski) – D4 IS Cup, Mariusz Miękoś (A.
Wielkopolski) – D4 +3500.
Po zweryfikowaniu wyników całego sezonu, uroczyste
wręczenia szarf i pucharów odbędzie się za kilka tygodni
w Warszawie. Jednocześnie zapraszamy na Tor "Poznań" w
sezonie 2019.
|